La Junta de Govern és integrada per l'alcaldessa i un nombre de regidors no superior al terç del nombre legal d'aquests, nomenats i separats lliurement per l'alcaldessa, el qual n'ha de donar compte al ple.La Junta de Govern Local a Vilobí d’Onyar, es reuneix quinzenalment per les seves reunions resolutives, els dijous que no siguin festius a les 13.00 hores. En els mesos d’agost/setembre i de desembre/gener, per compaginar-ho amb les vacances d’estiu i de les festes de Nadal, es podrà celebrar una sessió mensual. En cas que algun dia en què s’hagi de celebrar sessió sigui inhàbil, aquesta tindrà lloc el següent dilluns hàbil, a la mateixa hora.Els acords es poden consultar al portal de transparència: Acords de junta de govern
Competències de la Junta de Govern per delegació de l'alcaldia:
En matèria de personal:
a. Aprovar l'oferta pública d'ocupació, d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovades pel Ple
b. Aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball
c. Distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes o periòdiques
En matèria d'Hisenda:
a. Aprovar els padrons fiscals
b. Operacions de tresoreria quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment no superin el 15% dels ingressos liquidats en l'exercici anterior
c. Aprovar l'atorgament de subvencions en els termes fixats per cada exercici a les bases d'execució del pressupost, així com la prèvia aprovació de les Bases particulars reguladores de les corresponents convocatòries, quan aquestes requereixin concurrència pública.
En matèria de contractació i patrimoni:
a. Les contractacions i les concessions de tot tipus quan llur import superiors al 2% dels recursos ordinaris del pressupost i fins al límit del 10% establert legalment dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els 6.000.000 € incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys.
b. L'adquisició de béns i drets quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, així com l'alienació del patrimoni que no superi el percentatge ni la quantia indicats en els següents supòsits:
- La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost
- La de béns mobles, llevat dels declarats de valor històric o artístic, quan la seva alienació no es trobi prevista en el pressupost
c. Aprovar els expedients relatius a les concessions demanials quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost
En matèria d'Urbanisme:
a. L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis, quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estigui previst en el pressupost
b. Aprovació prèvia de projectes d'actuacions específiques d'interès públic que es refereix l'article 47.4 TRLUC
c. Atorgament de llicències per noves activitats i construccions en sòl no urbanitzable
d. Autorització d'usos i obres de caràcter provisional
e. Aprovació dels instruments de planejament, de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïts al Ple, així com els instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització
f. Aprovar plans d'autoprotecció
Delegacions del Ple:
Delegar a la Junta de Govern Local les atribucions plenàries següents:
a. Aprovar els estudis de seguretat i salut, la conformitat als plans de seguretat i salut i els nomenaments de director tècnic de les obres i de coordinació en matèria de seguretat i salut, en tots els expedients d’obres de competències del Ple.Aprovar les recepcions d’obres i les devolucions de garanties.
b. Declarar les resolucions dels contractes o concessions, quan no es formuli oposició per part del contractista.
c. Sol·licitar i acceptar subvencions quan la disposició que aprovi la convocatòria estableixi que el Ple sigui l’òrgan municipal competent i sempre que per motius de termini legal sigui necessari.
d. La declaració que fa referència l’article 103.2 a) del RDL 2/2004 pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals “les ordenances fiscals poden regular les bonificacions següents sobre la quota de l’impost:
- una bonificació de fins el 95% a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipal per concorre circumstàncies socials, culturals, històric o artístiques o de foment de l’ocupació que justifiquin la declaració. Correspon aquesta declaració al Ple de la corporació i, amb la sol·licitud prèvia del subjecte passiu, s’ha d’acordar per vot favorable de la majoria simple dels seus membres.”
e. L’exercici d’accions administratives i judicials en matèries de competència del Ple.
f. Acordar la compareixença de la Corporació en tot tipus de processos judicials que, afectant directament o indirectament a aquest Ajuntament, es segueixin per o contra altres Administracions o particulars.
g. La declaració de les situacions de compatibilitat o incompatibilitat del personal.
h. En matèria de convenis relatius a qualsevol matèria, excepte els urbanístics i els que exigeixen un quòrum especial i sempre que el seu contingut no resulti un compromís econòmic a càrrec de la corporació que excedeixi dels límits establerts per la legislació vigent per la contractació a càrrec de l’Alcalde.