Comunica’t amb l’ajuntament d’una manera àgil, còmoda i amb totes les garanties legals.

 

Què m'aporta fer les gestions amb l’ajuntament de manera telemàtica?

Fas compres per Internet, reserves els teus viatges, jugues a jocs online, fas inscripcions a activitats, demanes hora pel metge, per la renovació del DNI, consultes el teu expedient mèdic, veus sèries i pel·lícules... Aleshores... Perquè no utilitzes internet per les teves relacions amb l’ajuntament?

La relació telemàtica amb un ens públic comporta molts avantatges (no fer desplaçaments, poder fer la gestió a qualsevol hora, no haver de fer cues, i obtenir una traçabilitat de tot el procés amb garanties legals).

Consulta les opcions disponibles de tramitació electrònica

   

 

Com sabrà l’ajuntament qui soc jo si estic fent una gestió des de casa?

L’ajuntament sempre necessita conèixer la identitat de la persona que presenta una sol·licitud realitzada a distància. Cal per tant un sistema que permeti identificar amb totes les garanties legals qui hi ha darrera de la sol·licitud.

Per identificar-vos i per signar formularis a la Seu electrònica de l’ajuntament, és necessari un certificat digital o un sistema d'identificació per pin dels admesos en la nostra plataforma.

Aconsegueix aquí el teu sistema d’identificació (idCAT Mòbil)

   

 

Com puc saber si l’ajuntament ha rebut la sol·licitud i ja està treballant en la meva petició?

En qualsevol moment, amb el teu sistema d’identificació idCAT Mòbil, podràs accedir a una aplicació en línia anomenada “Carpeta ciutadana” que et mostrarà si la teva petició està “Pendent”, “Tramitada” o “Denegada”.

També podràs descarregar la sol·licitud presentada i tots els possibles arxius adjunts.

Consulta aquí l’estat de la teva petició

   

 

Si l’ajuntament té alguna cosa a dir-me, com es comunicarà amb mi?

Com s’ha fet tradicionalment... per telèfon, o per correu electrònic, sempre i quan aquesta comunicació no tingui una importància formal per la resolució de la petició.

Quan l’ajuntament ha de tenir constància respecte el que ens ha comunicat o quan ho ha fet, aleshores ens enviarà una notificació. Rebrem un avís al nostre correu electrònic i seguit podrem accedir a una adreça d’internet que ens permetrà llegir la comunicació, deixant traça tant per a nosaltres com per a l’ajuntament, que així ho hem fet.

Com en d’altres casos, necessitareu l’idCAT Mobil o qualsevol altre sistema d’identificació digital per accedir-hi.

Consulta aquí les teves notificacions

   

 

Com puc comprovar, jo o qualsevol altre, la validesa d’un document generat per l’ajuntament?

Tots els documents generats per l’ajuntament porten un número. S’anomena col·loquialment CSV, que vol dir, Codi Segur de Verificació.

Si algú dubta de la validesa d’aquest document, tant sols ha d’entrar aquest número en el sistema de verificació de documents de l’ajuntament. El sistema li mostrarà un document que conté aquest número. Si el document que mostra la pàgina de l’ajuntament, coincideix amb el que tenim a les mans, aleshores tindrem la certesa que el document és vàlid i no ha estat modificat.

Verifica el teu document