Per ajudar-nos a millorar, si vols ens pot traslladar els seus suggeriments al respecte, sense resposta de l'administració, en el següent camp de text
* El missatge no pot superar els 1000 caràcters
En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.
El Ple és integrat per tots/es els/les regidors/es, actualment 25, i és presidit per l'alcalde/essa.
Corresponen al Ple les competències que determina l'article 22 de la Llei 7/1985, del 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local:
Igualment, la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, regula les competències del Ple en la matèria:
Es fan 11 plens ordinaris a l'any, i un ple extraordinari en el qual es debat, l'estat de la ciutat. El Ple municipal se celebra cada últim dimarts de mes, a les 19.30 h a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Granollers (Pl. Porxada, 6).
És obert a la ciutadania, que pot assistir a la sessió plenària i participar, un cop finalitzat el ple, al torn obert de paraules.
Les sessions del Ple municipal es fan, amb caràcter ordinari, mensualment l'últim dimarts de cada mes.
L'alcalde/essa designa i revoca lliurement els tinents d'Alcaldia d'entre els membres de la Junta de Govern Local.
Els tinents d'Alcaldia substitueixen l'alcalde, per ordre de nomenament en els casos de vacant, d'absència o de malaltia.
El nombre de tinents d'Alcaldia no podrà excedir del nombre de membres de la Junta de Govern Local.
Els nomenaments i els cessaments es faran mitjançant resolució de l'alcalde/essa, de què es donarà compte al Ple, es notificarà als designats i es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província i en el Diari Oficial de la Generalitat.
La condició de tinent d'Alcaldia es perd, també, per renúncia expressa manifestada per escrit i per pèrdua de la condició de membre de la Junta de Govern Local. L'alcalde/essa pot efectuar delegacions a favor de la Junta de Govern Local. En tal cas, els acords adoptats per aquesta Comissió tindran el mateix valor que les resolucions dictades per l'alcalde/essa.
La Junta de Govern Local és integrada per l'alcalde/essa i un nombre de regidors/res no superior al terç del nombre legals d'aquests, nomenats i separats lliurement per l'alcalde/essa, el qual n'ha de donar compte al Ple.
Correspon a la Junta de Govern Local:
La Junta de Govern Local, per a l'exercici de les seves competències resolutòries, -ja siguin delegades o bé d'atribució legal directa-, celebrarà sessió ordinària segons la periodicitat i l'horari que fixarà l'Alcaldia mitjançant Decret, i extraordinària quan ho decideixi l'Alcaldia mateixa. El secretari actuarà de fedatari dels acords de la Junta de Govern Local.
La convocatòria haurà d'expressar la relació d'assumptes que caldrà debatre, i els expedients corresponents. Quan necessitin l'informe jurídic de la Secretaria General, hauran de ser lliurats per a l'informe esmentat, amb una antelació mínima de vuit dies, llevat dels supòsits d'urgència qualificada.
Consulta les Convocatòries i actes
Consulta el Calendari
Sota la denominació de Comissions Informatives es constituiran uns òrgans que tindran per objecte l'estudi, informe o consulta de tots els assumptes que hagin d'ésser sotmesos a la decisió del Ple, així com el seguiment de la gestió de l'alcalde, la Junta de Govern Local i els regidors que exerceixin delegacions.
Tots els grups municipals tindran dret a formar part d'aquestes comissions, que hauran d'estar integrades pels membres que designin els diferents grups, d'acord amb els criteris que estableix l'article 20.1.c de la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local. Les comissions estaran formades per un nombre imparell de membres, d'entre ells l'alcalde/essa com a president nat. L'alcalde/essa podrà delegar la seva representativitat en un president efectiu, el qual serà designat a proposta de la comissió corresponent, i serà elegit d'entre els membres que la integrin. Actuarà com a secretari el de l'Ajuntament o el funcionari en qui delegui.
L'adscripció a cada comissió dels/les regidors/es que corresponguin a cada grup municipal i les variacions durant el període de mandat, seran decidides per majoria dels integrants del mateix grup, ja sia manifestant-ho en sessió plenària, o bé mitjançant un escrit tramès a l'Alcaldia i del qual s'haurà de donar compte al Ple.
Les sessions de les Comissions Informatives podran celebrar-se a la casa consistorial o en un altre edifici municipal on radiquin les unitats administratives dels serveis que tracta la Comissió Informativa corresponent.
Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió de l’Alcaldia i de Serveis Generals.
Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:
Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió de Territori i Sostenibilitat.
Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:
Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió d’Educació i Cohesió.
Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:
Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió de Creativitat i Promoció Econòmica.
Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:
La Comissió Especial de Comptes és un òrgan complementari de naturalesa necessària, és obligatòria per a tots els ajuntaments i té les funcions d’estudiar, examinar i informar dels comptes anuals de l'Ajuntament abans de la seva aprovació per part del Ple. És un òrgan polític intern de control de la gestió econòmica municipal.
Els comptes anuals estan integrats pel compte general del pressupost, el compte d'administració del patrimoni, el compte de valors independents i auxiliars de pressupost i els comptes d'entitats o organismes municipals de gestió.
Els membres de la Comissió Especial de Comptes representaran als grups municipals en proporció a la seva representativitat en el Ple de l’Ajuntament, sense perjudici dels drets que puguin correspondre als regidors/es no adscrits/es.
Les comissions informatives estaran formades per un representant de cada grup polític. A les votacions s’aplicarà el sistema de vot ponderat en relació al nombre de vots de cada grup en el Ple municipal, sense perjudici dels drets que puguin correspondre als regidors/es no adscrits/tes.