Un cop celebrades el passat dia 28 de maig eleccions locals i constituït el nou Ajuntament derivat del seu resultat, es fa necessari procedir a l'establiment de la nova organització municipal i, més concretament, a la designació dels membres de la Junta de Govern Local, en exercici de la potestat d'autoorganització que l'article 4.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, reconeix a aquest Ajuntament.
Atès que en conformitat amb el que disposen els articles 20.1.b) i 23 d’aquesta Llei, en concordança amb els articles 48.1.b) i 54 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, i amb l’article 75 del ROM i demés legislació complementària, en aquest Municipi és obligatòria l’existència de la Junta de Govern Local, en tenir una població de dret superior a 5.000 habitants
Per tot això, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que em confereix la legislació esmentada i en conformitat amb el que disposen els articles 73 a 75 del Reglament Orgànic Municipal (ROM)
La nova configuració de la Junta de Govern Local, que quedarà integrada pels membres següents:
PRESIDENT:
Kenneth Martínez Molina
VOCALS:
PSC: Christian Soriano García, Baltasar Santos Fernández, Sílvia Vaquero Martín, Montserrat Martín Gibert, Mariona Figueras Morales, Marta Tobella Nieto.
La Junta de Govern Local tindrà assignades les següents atribucions:
- L’assistència permanent a l’Alcalde en l’exercici de les seves atribucions.
- Les atribucions que aquesta Alcaldia de forma expressa delega, i que a continuació s’expressen:
EN MATERIA D’HISENDA
1. El desenvolupament de la gestió econòmica d’acord amb el pressupost aprovat en matèria de gestió tributària.
EN MATERIA D’URBANISME
1. Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització.
2. Aprovar els projectes d'obres i serveis dels que sigui competent per a la seva contractació, i estiguin previstos al pressupost.
EN MATERIA D’ACTIVITATS
1.En els expedients d’activitats subjectes a les prescripcions de la Llei 20/2009 de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental d’activitats de Catalunya:
-Emetre l’informe a que fa referència l’article 22 de la referida llei
-Atorgar les llicències regulades als seus articles 35 i ss i autoritzar les seves modificacions posteriors.
2.Atorgar les llicències en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives.
EN MATERIA DE RÈGIM JURIDIC
1. Donar-se per assabentada de les sentencies, providències, interlocutòries i resta d’actes judicials que hagin estat dictats pels òrgans jurisdiccionals de qualsevol naturalesa, en els recursos i reclamacions interposats contra actes i disposicions de la Presidència o adoptats per la junta de govern per delegació d’aquella.
EN MATÈRIA DE CEMENTIRIS I ACTIVITATS FUNERÀRIES
1. Adjudicació de les concessions de dret d’ús funerari.
2. Autorització de canvis de titularitat del dret d’ús funerari, d’inhumacions,
d’exhumacions per trasllat de despulles i cendres i reinhumacions de restes.
3. Autorització de canvi de la persona beneficiària i, si s’escau, de la beneficiaria substituta.
4. Reversió de la concessió d’un dret d’ús funerari.
5. Elaboració de duplicats del títol de dret d’ús funerari.
La Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària, amb caràcter setmanal, el dilluns a les 13 hores.
Facultar a l’alcaldia per posposar o avançar la celebració de les sessions ordinàries de la junta de govern, dintre del mateix període previst per la seva celebració, quan el dia fixat sigui festiu o es trobi inclòs en un període vacacional.
Les competències delegades s’hauran d’exercitar per la Junta de Govern Local d’acord amb el que preveuen els articles 34 i següents del ROM, i en els termes i dins dels límits d’aquesta delegació, no sent susceptibles de ser delegades en cap altre òrgan.
En el text dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en virtut d’aquesta delegació, s’haurà de fer constar aquesta circumstància mitjançant la inclusió, del text següent:
Atès que l’adopció d’aquest acord és competència d’aquesta Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l’Alcalde d’aquest Ajuntament, mitjançant Decret .........de data.........., que va ser publicada al Butlletí Oficial de la
Província de Tarragona ...........
Els acords que s’adoptin per delegació, que seran immediatament executius i presumptament legítims, s’entendran dictats per aquesta Alcaldia com a titular de la competència originària, a la qual s’haurà de mantenir informada de l’exercici de la
delegació.
De conformitat amb allò que disposa l’article 44.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, aquestes delegacions tindran efecte des del dia següent a l’adopció d’aquesta resolució, encara que no s’hagi produït la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d’advocació per aquesta Alcaldia.