PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS QUE REGEIXEN LA CONTRACTACIÓ DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE MANTENIMENT I NETEJA DELS VESTIDORS DE LA ZONA POLIESPORTIVA I DE L'EXPLOTACIÓ DEL BAR DE PISCINES MUNICIPALS PER A LA TEMPORADA D’ESTIU 2017, EN LA MODALITAT D’ARRENDAMENT PER PROCEDIMENT OBERT
1.-Objecte del concurs.
Constitueix l'objecte d'aquest concurs l'adjudicació del contracte de serveis del manteniment i neteja dels vestidors de la zona poliesportiva de l’Albi i de la gestió del bar per la temporada d’estiu 2017. En concret:
- Manteniment i neteja dels vestidors de la zona poliesportiva.
- Explotació del bar de la zona poliesportiva.
- Cobrament d’abonaments diaris i de temporada
2. Naturalesa
1. D’acord amb el què disposen els articles 275 i següents del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), el contracte té la qualificació de contracte administratiu.
2. La forma d’aquest contracte de gestió és l’arrendament, per la qual els ens locals poden prestar els serveis públics de la seva competència mitjançant la l’arrendament del servei que comporta que l’arrendatari assumeix la gestió i l’explotació del servei i de les instal·lacions i que hi aporti els mitjans materials, personals i tècnics necessaris.
3. Aquesta figura s’enquadra legalment en el què disposen els articles 259 del DL 2/2003, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya (TRLMRLC) i els articles 228 i següents i 275 i següents del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny (ROAS).
3. Legislació aplicable
1.- Les clàusules d’aquest plec regiran el contracte d’arrendament. I en tot allò que no hi estigui previst, regirà la següent prelació:
- RDL 3/02011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic
- RD 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local
- DL 2/2003, de 28 d’abril pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel decret 179/1995, de 13 de juny
- Altra normativa administrativa d’aplicació
- Supletòriament regirà el dret privat
2. L’ordre jurisdiccional contenciós administratiu és el competent per resoldre les controvèrsies que se suscitin entre les parts en el present contracte de conformitat amb allò que disposa l’article 21 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.
4. Cànon
El cànon és proposat pel licitador, segons el cànon mensual mínim relacionat.
- Cànon mensual mínim de 350,00 € més iva.
- Les ofertes podran millorar a l’alça aquest cànon mínim proposat.
- L’adjudicatari retindrà i liquidarà a l’agència tributària l’IRPF vigent.
- D’altra banda abonarà a l’ajuntament el 95% en concepte de les entrades diàries al recinte. Aquest percentatge no és millorable. En cas que el licitador estableixi millores del percentatge no es tindrà en compte.
5.-Durada del contracte.
La durada del contracte serà l’habitual de la utilització pública dels serveis de piscines municipals.
Aquest període es fixa, en principi, des del dia 23 de juny fins el dia 11 de setembre de 2017, ambdós inclosos, sens perjudici que, en funció del temps se’n pugui establir un altre de mutu acord. L’adjudicatari ha d’estar en disposició d’obrir el servei el dia 23 de juny.
6. Caràcter del servei
1. La gestió del servei de piscines municipals i bar annex manté durant la vigència del contracte i en tot moment, la qualificació de servei públic municipal, prestat en règim de gestió indirecta mitjançant arrendament.
2. El servei es prestarà en l’horari següent:
- Obertura al públic de les piscines cada dia de la temporada d’11:00 a 20:00 hores, horari coincident amb el del socorrista. Excepte quan en motiu de les inclemències del temps o en motiu d'altres causes de força major, s'hagi de modificar, però sempre amb la conformitat d'ambdues parts contractants.
- Oferiran servei de bar durant tot l’horari d'obertura al públic de les piscines, sens perjudici que puguin perllongar aquest, tant per l’obertura com pel tancament. De diumenge a dijous el tancament serà com a màxim a les 24.00 hores. Divendres, dissabtes i vigílies de festius el tancament no es podrà perllongar més enllà de les 01.00.
3. La prestació del servei de piscina i bar implica que el contractista ha de realitzar:
- El manteniment i neteja dels vestidors de la zona poliesportiva i de les piscines, a tall d’exemple, la neteja i desinfecció acurada i diària dels vestidors, dutxes, túnels de dutxes, lavabos.
- Funcions d’atenció al públic, control i vigilància de les instal·lacions
- El control de les taquilles, dels abonaments i les entrades dels usuaris
- La gestió del bar
- L’evacuació de deixalles
7.-Titulars de l'adjudicació del contracte.
Als efectes de garantir un bon servei, s’estableix que cada licitador el conformarà un mínim de dues persones majors d'edat. Les propostes fetes per una sola persona física no seran admeses i aquest defecte no es podrà esmenar.
El licitador podrà ser persona física o jurídica. En qualsevol dels dos casos, haurà d'aportar una declaració de compromís responsable que el servei serà ofert per dues persones com a mínim.
8. Presentació de la proposició i documentació administrativa
1. Les ofertes i els documents exigits a la convocatòria s'han de presentar en la secretaria de l'Ajuntament, en hores d'oficina, durant el termini de 20 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquest anunci al BOPL.
2. Les proposicions dels interessats s’han d’ajustar al que preveu el present plec de clàusules administratives, i el fet de presentar-se suposa l’acceptació incondicionada per l’empresari del contingut de la totalitat de les clàusules o condicions, sense cap excepció o reserva.
3. Cada licitador només podrà presentar una proposició. Si el licitador individualment ha presentat una proposició no podrà presentar-ne una altra en unió temporal d’empreses.
4. Les ofertes es presentaran en dos sobres tancats, signats pel licitador i amb indicació del domicili a efectes de notificacions, en els quals hi figurarà la denominació del sobre i la inscripció “Proposta per la licitació del servei públic de manteniment i neteja dels vestidors de la zona poliesportiva i de l'explotació del bar de piscines de l’Albi”. La denominació dels sobres és la següent:
- Sobre A Documentació administrativa
- Sobre B Proposta de servei
5. Dins el Sobre A s’hi contindrà:
- Acreditació de la personalitat de l’empresari, mitjançant D.N.I. si és persona física, o C.I.F. si és persona jurídica juntament amb l’escriptura o document de constitució, estatuts o acte fundacional, inscrits si s’escau en el Registre oficial corresponent.
Si el licitador no actua en nom propi o es tracta d’una societat o persona jurídica s’acreditarà la representació.
- Declaració de l’interessat en la qual hi consti la seva conformitat a totes les clàusules d’aquest plec de condicions i aquelles altres circumstàncies o mèrits que es considerin d’interès i puguin servir de base per a l’adjudicació.
- Declaració responsable que el dia d’obertura els treballadors estaran donats d’alta a la seguretat social.
- Declaració responsable del licitador de no trobar-se en cap dels supòsits d'incapacitat, incompatibilitat o de prohibició per contractar amb l’administració pública assenyalats a la legislació vigent.
- Declaració responsable de estar a disposició d’obrir l’activitat el dia 23 de juny de 2017.
- Declaració de no tenir cap deute contret amb l’Ajuntament.
- Declaració d'estar al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Tributària i Seguretat Social
- El licitador haurà de tenir en possessió el carnet de manipulador d’aliments així com també els treballadors que duguin a terme el servei.
- Documentació acreditativa de l'experiència en serveis similars
6. Dins el sobre B s’hi contindrà:
- Proposta econòmica i del servei que haurà de ser detallada i haurà d’incloure el nombre d’activitats que es proposen, la seva tipologia, i el calendari i/o freqüència estimada de realització
- Altres propostes de millora de les condicions del present Plec de clàusules.
9. Procediment d’adjudicació
1. La forma de licitació de l'adjudicació del contracte d'aquest servei és la de concurs públic, el qual serà anunciat al BOPL, al tauler d’anuncis i a la web municipal.
El procediment d’adjudicació és obert, en què tot empresari podrà presentar una proposició, quedant exclosa tota negociació dels termes del contracte amb els licitadors d’acord amb el TRLCSP.
2. Per a la valoració de les proposicions i de la determinació de l’oferta econòmicament més avantatjosa s’han d’atendre criteris directament vinculats a l’objecte del contracte.
3. Amb la finalitat d’assegurar la transparència i l’accés públic a la informació relativa a la seva activitat contractual, i sense perjudici de la utilització d’altres mitjans de publicitat, aquest ajuntament compta amb el perfil del contractant http://www.albi.cat.
3- La lectura i comprovació de les sol·licituds presentades es farà al Saló de sessions de l'Ajuntament, per la qual cosa es constituirà la Mesa de contractació. A l’acte, que serà públic, hi seran convocats tots els licitadors.
4. La Mesa de contractació s’establirà d’acord amb l’establert a l’article 320 del TRLCSP i estarà formada pels següents membres:
- Alcaldessa que actuarà com a Presidenta de la Mesa
- Dos regidors que actuaran com a vocals (un de cada grup amb representació a l’Ajuntament)
- La secretaria-interventora de l’Ajuntament, que actuarà com a Secretària de la Mesa
L’alcalde designarà suplents en cas que sigui necessari.
5. La mesa de contractació ha de constituir-se en sessió pública per l’obertura de les propostes presentades, a les 18:00 hores del primer dilluns hàbil següent al de l’expiració del termini de presentació de proposicions. Si es modifica la data de constitució de la mesa de contractació s’anunciarà en el perfil del contractant.
6. Constituïda la Mesa de Contractació es procedirà a la comprovació de les sol·licituds presentades. La Mesa de contractació exclourà aquelles sol·licituds o propostes que no s'ajustin al Plec de condicions, per bé què, si es comproven errors materials podrà atorgar un termini de 24 hores per a esmenar-los.
7. Posteriorment la Mesa valorarà les propostes econòmiques i les altres millores, d'acord amb el seu just criteri i amb el contingut de les condicions d'aquest Plec.
8. Feta la valoració la Mesa formularà a l’òrgan de contractació una proposta d’adjudicació.
10. Adjudicació
L’òrgan de contractació requerirà al licitador que hagi presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa per tal que, dins el termini de cinc dies, a comptar des del següent a aquell en què hagués rebut el requeriment, presenti la documentació justificativa de que les dues persones que prestaran el servei estan d’alta a la seguretat social i es troben al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Cas de no complir-se el requeriment en el termini assenyalat, s’entendrà que el licitador ha retirat la seva oferta, procedint-se en aquest cas a recollir la mateixa documentació al licitador següent per l’ordre en què hagin quedat classificades les ofertes.
L’òrgan de contractació adjudicarà el contracte dins dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació. No pot declarar-se deserta la licitació quan existeixi alguna oferta que sigui admissible d’acord amb els criteris que figuren al plec.
L’adjudicació haurà de ser motivada, es notificarà als licitadors i, simultàniament, es publicarà en el Perfil del contractant.
La notificació haurà de contenir en tot cas la informació necessària que permeti al licitador exclòs interposar recurs suficientment fonamentat contra la decisió d’adjudicació, ajustant-se al que disposa l’article 151.4 TRLCSP.
11. Criteris de valoració de les propostes.
- Oferta econòmica:
0,2 punts per cada 10 € de més del cànon mensual mínim proposat.
- Per millores:
3 punt per cada 200 euros invertits en millores de les instal•lacions o del mobiliari (màxim 10 punts).
1 punt per cada persona ocupada.
1 punt per cada mes d’experiència en tasques relacionades en el sector de la restauració/hoteler (màxim 5 punts).
Altres propostes complementàries al servei. Realització d’activitats .. (màxim 5 punts).
Per a la puntuació d’aquest criteri es tindrà en compte la quantitat i la qualitat de les activitats proposades
12. Obligacions dels adjudicataris.
- El manteniment i neteja dels vestidors de la zona de les piscines, a tall d’exemple, la neteja i desinfecció acurada i diària dels vestidors, dutxes, túnels de dutxes, lavabos.
- Durant l’explotació de la instal·lació els arrendataris es faran càrrec del consum elèctric de la cuina i bar, de la quota d’alarma de seguretat, del paper higiènic i dels altres dels productes de neteja i desinfecció dels vestidors, dutxes, túnel de dutxes i lavabos.
- Explotació del bar i manteniment i neteja dels seus elements com ara taules, cadires, terrassa...
- Cobrament de les entrades a la piscina. Aquests conceptes, inclouran:
- Liquidació de la recaptació de les entrades, de forma setmanal o quinzenal, a l’ajuntament.
- Els/les titulars del servei podran exigir als usuaris, en qualsevol moment, l'exhibició del document d'abonament o del tiquet d'entrada.
- Els/les titulars del servei portaran a terme la seva activitat amb diligència, continuïtat i qualitat, tenint especial cura en la relació i tracte amb el públic i amb el servei.
- Els/les titulars del servei tindran especial cura amb el comportament cívic dels usuaris, en tot moment.
13. Obligacions específiques en relació al servei de bar.
- Els adjudicataris mantindran el bar, terrassa, taulell i interiors en les degudes condicions de salubritat i higièniques.
- La conservació de les begudes i els aliments serà adient i correcta en tot moment.
- El tracte als clients serà en tot moment correcte i es tindrà cura de que aquests es comportin adequadament. En especial, es vetllarà per què a partir de les 22 hores, en cas de romandre el bar obert, el to de conversa i comportament sigui respectuós amb el descans de tercers.
- En cas de música, aquesta només podrà ser ambiental, especialment a partir de les 23 hores.
14. Drets dels titulars dels serveis de manteniment dels vestidors i de les piscines municipals i del servei de bar.
- Els/les titulars dels serveis descrits tindran dret a utilitzar el material i eines de propietat municipal, necessàries per a la prestació d'aquells serveis.
- Els titulars dels serveis rebran un 5% de la recaptació diària que es produeixi en concepte de venda d'entrades a les piscines. En cap cas percebran cap quantitat en concepte d'abonaments de temporada.
15. Drets de l'Ajuntament de l’Albi.
- L'Ajuntament de l’Albi es reserva la funció d'inspecció i control del compliment de totes les clàusules, deures i drets que hi consten en aquest Plec.
- L'Ajuntament de l’Albi es reserva el dret de requerir als titulars dels serveis perquè presentin els justificants del compliment de les seves obligacions de caràcter laboral, social i d'assegurances.
- L'Ajuntament de l’Albi es reserva el dret de resoldre el contracte en motiu d'incompliment de les obligacions i les clàusules del present Plec per part dels adjudicataris.
- Percebre el preu i els imports de les liquidacions per entrades.
16. Altres condicions específiques.
-Les despeses de conservació, restauració o reparació del mobiliari i altres elements, originades pel normal desgast del seu ús, seran a càrrec de l’Ajuntament.
-Els adjudicataris tindran cura en la conservació i bon ús del mobiliari i altres elements municipals del bar i respondran de les pèrdues i del mal ús que se’n pugui fer d’aquell mobiliari municipal.
- Els adjudicataris hauran de tenir l’abonament de les piscines.
- Obligació que el dia d’obertura de les piscines tots els treballadors estaran donats d’alta a la seguretat social.
17. Garantia contractual.
Per garantir el compliment estricte del contracte i aquest Plec de Clàusules, l’adjudicatari establirà una garantia equivalent a una mensualitat del preu d’adjudicació. Aquesta garantia es retornarà al finalitzar el contracte.
18. Prerrogatives de l’Administració
L’òrgan de contractació, de conformitat amb l’article 201 TRLCSP, ostenta les prerrogatives següents:
- Interpretació del contracte
- Resolució dels dubtes que ofereix el seu compliment
- Modificació del contracte de raons d’interès públic
- Acordar la resolució del contracte i determinar-ne els efectes
19. Formalització del contracte
1. La formalització de l’arrendament es produirà amb l’atorgament del corresponent document administratiu, dins dels quinze dies hàbils anteriors a l’inici del contracte i desprès de la data de la notificació de l’adjudicació, constituint el document esmentat títol suficient per accedir a qualsevol registre públic. El contractista podrà sol·licitar que el contracte s’elevi a escriptura pública, corrent al seu càrrec les despeses corresponents.
2. Quan el contractista, per causes imputables al mateix, no pugui formalitzar el contracte dins del termini indicat, pot acordar-ne la resolució del contracte.
20. Incompliment i penalitats
1. Si de l’incompliment per part del contractista en deriva una pertorbació greu i no reparable per altres mitjans en el servei públic i l’Administració no decideix la resolució del contracte, pot acordar-ne la intervenció fins que aquella desaparegui. En tot cas, el contractista ha d’abonar a l’administració els danys i perjudicis que efectivament li hagi irrogat.
2. Quan el contractista hagi incomplert d’adscripció a l’execució del contracte de mitjans personals o materials suficients per això, es podran imposar penalitats en la proporció màxima establerta al TRLCSP.
3. Si l’incompliment es considera com a molt greu i atenent a la seva condició de deure essencial d’acord amb allò que estableix la clàusula relativa a les obligacions i drets, podrà donar lloc a la resolució del contracte.
21. Resolució del contracte.
La resolució del contracte tindrà lloc en els supòsits que s’assenyalen en aquest plec i en el TRLCSP.
L’Albi, 27 de març de 2017
Diligencia de secretaria:
Aquest Plec de Clàusules ha estat aprovat per Unanimitat per acord de Junta de Govern núm. 07/2017 de 6 d’abril de 2017
L’Albi, 7 d’abril de 2017
La secretaria