Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'ens local fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d'infraestructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l'annex II de l'esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d'activitats estables.- Informe urbanístic favorable. En el següent supòsit:
• Quan es volen utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic. - Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d'obres quan procedeixi.
- Obtenció de l'informe i certificació de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis quan es tracti d'activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
- Disposar d'una certificació lliurada per tècnic competent que, si escau, ha de ser el director o directora de l'execució del projecte que acrediti que l'activitat i les instal·lacions s'adeqüen a l'estudi ambiental i al projecte o a la documentació presentada i que es compleixen tots els requisits ambientals.
- Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables, per aquells casos en què l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l'Administració o pels tècnics municipals.
- Disposar de la declaració d'impacte ambiental o d'informe d'impacte ambiental, en el cas que l'activitat se situï en un espai natural protegit.
- Obtenció de la corresponent autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
- Obtenció de l'informe favorable del Departament competent en matèria de ramaderia sobre el pla de gestió de les dejeccions ramaderes si es tracta d'activitats ramaderes.
- Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
- Disposar de la pòlissa o el contracte d'assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat de l'activitat, si escau.
- Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit
- Comunicació prèvia ambiental d'acord amb el model normalitzat.
- Projecte bàsic i/o memòria ambiental.
- Certificació general tècnica acreditativa que l'activitat i les seves instal·lacions s'ajusten al projecte bàsic o la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals exigibles. Aquesta certificació anirà signada per personal tècnic competent o bé pel director de l'execució del projecte.
- Certificacions ambientals específiques establertes a l'ordenança per aquells casos que l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l'Administració o pels tècnics municipals.
- Acreditació d'haver obtingut la llicència d'obres o d'haver presentat la comunicació prèvia d'obres quan procedeixi, o bé d'haver obtingut l'informe urbanístic favorable.
- Declaració d'impacte ambiental.
- En matèria de prevenció d'incendis:
• Document acreditatiu d'haver realitzat el control preventiu en matèria d'incendis i el certificat de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis si es tracta d'activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010. - Pla de dejeccions ramaderes, en cas d'activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia.
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).
- Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Reial Decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments
- En cas d'actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
- Declaració responsable conforme es disposa de pòlissa o contracte d'assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat ambiental de l'activitat, si escau.
- Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s'empara, si escau.
És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'ens local fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d'infraestructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l'annex II de l'esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d'activitats estables.Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
- Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i normatives sectorials.
- Ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública.
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d'acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'ens local, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada.
Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l'activitat, l'ens local la inscriurà al Registre municipal d'activitats. A l'esmentat Registre hi constarà que l'activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Viladecavalls és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (viladecavalls@viladecavalls.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: C/ Antoni Soler Hospital, 7-9, 8232, Viladecavalls, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitatTràmits relacionats
- Llicència ambiental (Annex II)
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
- Comunicació de canvi de titularitat d'activitats
- Comunicació prèvia d'establiments no permanents desmuntables
- Consulta prèvia de classificació de l'activitat
- Comunicació prèvia d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Llicència d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Llicència municipal d'establiments oberts al públic de règim especial
- Comunicació prèvia per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Llicència per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o un espectacle o activitat recreativa
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
- Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària
- Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic