Per ajudar-nos a millorar, si vol ens pot traslladar els seus suggeriments al respecte, sense resposta de l'administració, en el següent camp de text
* El missatge no pot superar els 1000 caràcters
En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.
La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, a l’article 22, estableix que corresponen al Ple municipal les atribucions següents:
Es reuneix a les 18:00 hores del segon dilluns de cada mes. Es podrán convocar també sessions extraordinàries o urgents.
En data 23 de desembre de 2021 i mitjançant decret d’Alcaldia DEC/10073/2021, es resol modificar la composició de la Junta de Govern Local, la qual tindrà assignades les següents competències:
A) L'assistència permanent a l'alcaldessa en l'exercici de les seves atribucions.
B) Les atribucions que aquesta Alcaldia de forma expressa delega a la Junta de Govern Local mitjançant aquesta resolució i que a continuació s'esmenten
1. Concessió de llicències urbanístiques per a la realització d’obres d’edificació, de reforma, de reparació o de rehabilitació que alterin l’estructura o l’aspecte exterior o afectin la seguretat de les construccions existents, comprenent en tot cas, les següents:
2. El desenvolupament de la gestió econòmica d’acord amb el pressupost aprovat, autoritzar, disposar despeses i reconèixer obligacions dins dels límits de la seva competència, exceptuant les competències delegades expressament al regidor/ora d’Hisenda.
3. Aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovades pel Ple, i aprovar les bases de les proves de selecció del personal i pels concursos de provisió de llocs de treball.
4. Les competències en matèria de contractació següents:
5. Les concessions de béns immobles quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni els tres milions d’euros.
6. L’adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni els tres milions d’euros.
7. L’alienació del patrimoni quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni els tres milions d’euros.
8. L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost.
9. Acceptar subvencions i ajuts d´entitats públiques, sempre i quan la normativa específica de la subvenció no determini que l’acceptació serà competència del Ple municipal.
10. Aprovar els convenis de col·laboració o cooperació interadministrativa, i els convenis amb persones físiques o jurídiques públiques o privades sempre que per raó del seu objecte la competència li vingui atribuïda legal o reglamentàriament a aquesta a Alcaldia, i comportin despesa amb càrrec al pressupost municipal. Llevat dels convenis marcs interadministratius i de transferència de funcions o activitats a d’altres administracions públiques, encomanes de gestió d’altres administracions publiques per tractar-se de competència del Ple.
11. Aprovar l’atorgament de subvencions nominatives i directes per raons d’interès públic, social, econòmic o humanitari, així com l’acceptació de la justificació i l’obligació d'abonar els imports atorgats.
12. La signatura de la documentació derivada dels acords de la Junta anirà signada pel regidor responsable de la proposta aprovada.
C) Les atribucions que li atribueixin les lleis o li delegui el Ple.
Llevat que el Ple estableixi una altra periodicitat, la Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària cada dilluns a les 14 hores en primera convocatòria, i una hora després en segona convocatòria, si s’escau.
Quan els dilluns siguin festius, es podrà posposar al dia següent o no celebrar sessió ordinària la mateixa setmana. Tanmateix, durant els mesos de juliol, agost i setembre se celebrarà Junta de Govern Local cada 15 dies quan això, a criteri de l’Alcaldia, no menyscabi la gestió dels assumptes municipals.
L'àmbit d'actuació d'aquesta Comissió comprèn els assumptes corresponents a l’àrea establerta per decret d’Alcaldia de data 17 de juny de 2019 amb la denominació de l’àrea d’Alcaldia i Social.
Es reuneix amb la mateixa periodicitat que el Ple municipal, en els dies i hores que estableixi la presidenta, la qual podrá convocar també sessions extraordinàries o urgents.
L'àmbit d'actuació d'aquesta Comissió comprèn els assumptes corresponents a l’àrea establerta per decret d’Alcaldia de data 17 de juny de 2019 amb la denominació de Promoció de la Ciutat.
Es reuneix amb la mateixa periodicitat que el Ple municipal, en els dies i hores que estableixi la presidenta, la qual podrá convocar també sessions extraordinàries o urgents.
L'àmbit d'actuació d'aquesta Comissió comprèn els assumptes corresponents a l’àrea establerta per decret d’Alcaldia de data 17 de juny de 2019 amb la denominació de Territori.
Es reuneix amb la mateixa periodicitat que el Ple municipal, en els dies i hores que estableixi la presidenta, la qual podrá convocar també sessions extraordinàries o urgents.
L'àmbit d'actuació d'aquesta Comissió comprèn els assumptes corresponents a l’àrea establerta per decret d’Alcaldia de data 17 de juny de 2019 amb la denominació d’Economia i Serveis.
Es reuneix amb la mateixa periodicitat que el Ple municipal, en els dies i hores que estableixi la presidenta, la qual podrá convocar també sessions extraordinàries o urgents.
L'àmbit d'actuació d'aquesta Comissió és l’examen, l’estudi i l’informe dels comptes anuals de la Corporació.
Actuarà com a Comissió Especial de Comptes, la Comissió Informativa d’Economia i Serveis.
Es reuneix amb la mateixa periodicitat que el Ple municipal, en els dies i hores que estableixi la presidenta, la qual podrá convocar també sessions extraordinàries o urgents.