El Consell de Govern Municipal està integrat per l’Alcalde i els membres de l’equip de govern. Excepcionalment, quan es considera oportú, l’Alcalde convida als càrrecs electes de l’oposició i del personal de la Corporació que consideri convenient, a efectes d'informar sobre assumptes concrets.
El Consell de Govern Municipal es crea per a coordinar les diferents regidories i fer el seguiment dels assumptes que posteriorment aprovarà la Junta de Govern i l'alcaldia.
Les sessions ordinàries del Consell de Govern Municipal, es celebren de forma bimensual, el primer i el tercer dimecres de cada mes a les 8 hores. Quan per motius organitzatius sigui necessari, l’Alcalde podrà convocar el Consell de Govern en un altre dia i/o hora d’aquella mateixa setmana. També es poden celebrar sessions extraordinàries quan així ho decideixi l’alcalde, a iniciativa pròpia o a petició dels membres, sempre que representin, com a mínim, una quarta part dels membres de la Corporació.
Les consideracions del Consell de Govern Municipal no tenen caràcter preceptiu ni vinculant, ni donen lloc a cap acte administratiu, però sí que n'aixeca acta el membre del Consell de Govern Municipal designat com a secretari/ària.
Els seus integrants, perceben una indemnització de 300€ cada vegada que assisteixen a una sessió del Consell de Govern Municipal.