Perquè no troba útil aquesta informació?
* El missatge no pot superar els 1000 caràcters
INTRODUCCIÓ
L'actualitat de les administracions públiques locals ha obert portes a noves oportunitats per millorar, si bé es fa necessari un esforç per treballar amb més rigor, diligència i integritat. I encara més, quan la ciutadania continua exigint de l’administració, no només no perdre qualitat sinó fins i tot, més i millors serveis, reclama un tracte més personalitzat i amb majors nivells d’optimització de la gestió on la prestació de serveis públics es basi en criteris d’eficàcia, eficiència, economia, transparència i participació.
Valors com “l’ètica política", "la bona administració", "transparència i participació" són essencials pel bon funcionament de l'administració pública i els seus governs municipals.
Els comportaments de les autoritats locals es conformen basant-se en la garantia de la seva qualitat democràtica i de la seva eficàcia, i per tant, és evident que el respecte pel mandat de l’electorat va indissolublement unit respecte d’unes normes ètiques.
En definitiva, l'objectiu a aconseguir és el d'una “bona administració”, ja que es considera un dret propi dels ciutadans i ciutadanes vers les institucions públiques. El significat de “bona administració” assoleix la seva màxima expressió si es considera com el millor instrument per a construir un sistema d'alta qualitat de vida per al conjunt de la ciutadania.
En els darrers anys la societat ha anat conscienciant-se cada cop més de la necessitat de defensar un desenvolupament sostenible, de lluitar per a una major justícia social o de la preservació del medi, les administracions, que són les garants de l’interès general, no poden quedar-se enrere i hi han d’assumir el seu paper en tota la seva dimensió pública.
És en aquest context on el PLA D'AVALUACIÓ, TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN DE CANYELLES ofereix un espai estratègic idoni per a desenvolupar una administració relacional; una administració que, a més de coordinar-se més i millor en l’àmbit intern, es vinculi amb el seu entorn, s’impliqui i s’obri a la ciutadania i als diferents agents socials, econòmics, culturals... des d’una perspectiva de diàleg, responsabilitat, transparència, col·laboració i participació, alhora que es reforci i contribueixi així a la millora de la qualitat democràtica a Canyelles.
La "transparència" és un valor pel qual es garanteix el principi que diu que només són correctes i justes aquelles decisions o actuacions que poden ser publicades. Mentre que és una prova del bon govern i de la integritat dels polítics, aporta a la ciutadania la informació imprescindible perquè puguin participar i col·laborar en les actuacions municipals.
Per això el PLA D'AVALUACIÓ, TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN DE CANYELLES serà cabdal per impulsar les accions a dur a terme, les propostes i també les recomanacions de l’actuació del govern municipal i l’administració pública de Canyelles en aquest nou entorn més complex i exigent, en el qual la ciutadania pren més relleu i reclama més obertura, rigor i transparència.
El resultat ens ajudarà a la justificació del projecte del govern municipal. Les transformacions econòmiques i socials causades per la irrupció de les noves tecnologies i la consegüent globalització no afebleixen sinó que més aviat reforcen el paper dels entorns locals.
Aquesta major capacitat de l'administració pública local suposa també una major responsabilitat: l’ajuntament és vist, cada vegada més, com el principal agent promotor tant de l'activitat econòmica com del benestar públic en la seva comunitat.
Planificar vol dir decidir, preveure i ordenar, a través de la raó, l’acció que es vol dur a terme. La racionalitat només es pot concebre com el resultat final d’una reflexió col·lectiva, en la qual s’hagin pogut expressar lliurement les diverses raons que conviuen a la ciutat i per això és cabdal en aquest camí la participació en els afers públics per part de tothom.
El PLA D'AVALUACIÓ, TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN DE CANYELLES és continuar amb la feina feta i fer-la encara millor.
MISSIÓ
L'actual missió és la de desenvolupar el PLA D'AVALUACIÓ, TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN DE CANYELLES i de garantir uns bons mecanismes de seguiment i avaluació.
OBJECTIUS
1. Incorporar al debat públic l’acció política i la visió estratègica del govern de Canyelles.
El PLA s’ha centrat en objectius i accions de govern a curt i llarg termini.
No obstant això, el fet d’obrir processos de diagnosi i de debat ciutadà, propis de la metodologia dels plans estratègics, han permès dotar al document d’una visió global.
2. El PLA D'AVALUACIÓ, TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN DE CANYELLES suposa dotar a l’Ajuntament d’un instrument de planificació sòlid, públic i consensuat amb els ciutadans i ciutadanes.
Per això les accions d'aquest pla incorporen el compromís del govern de:
L'actual govern de Canyelles vol reforçar la capacitat d'administració municipal per relacionar-se amb el seu entorn i aconseguir efectes positius pel que fa al seu reconeixement professional i públic.
METODOLOGIA
L'equip de govern de Canyelles te una dinàmica participativa i transparent, de seguiment i execució mitjançant la implicació de responsables polítics, responsables tècnics de tots els serveis municipals i la ciutadania.
Per complementar-ho crearà un bon sistema d’indicadors que permeti l'execució de les accions. D'aquesta manera donarà compte de la seva actuació a través d'aquest sistema d'avaluació.
En definitiva, l'objectiu final és garantir un bon govern, participatiu, transparent i eficaç.
CONCLUSIONS
El PLA servirà per avaluar els resultats obtinguts al final del procés d'execució de les activitats realitzades pel govern municipal i retre comptes a la ciutadania.
1.- Resultats com a objectius assolits que s'hauran d'esmentar.
2.- Resultats com a objectius no assolits que s'hauran d'explicar i establir.
3.- Resultats com a elements de millora pel futur.
PLA D'AVALUACIÓ, TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN DE CANYELLES
(2016-2019)
L'actual govern de Canyelles vol que el pla estigui inspirat i impregnat pels següents valors:
A partir d’aquests tres valors, es vol generar la confiança suficient per gestionar amb rigor i solvència per tal d'aconseguir credibilitat en les accions desenvolupades per l'Ajuntament.
El pla es divideix en quatre eixos que conformen les quatre grans prioritats de l'actual govern:
En definitiva:
1) oferir més i millors oportunitats econòmiques, d'ocupació i de creació de riquesa.
2) ser un referent com a administració de proximitat i, en l'atenció i serveis a les persones per garantir una qualitat de vida, especialment als més necessitats.
3) gestionar un desenvolupament urbanístic i mediambiental sostenible i al servei d'un espai públic de qualitat, net i segur.
Eix 1 PROMOCIÓ ECONÒMICA I ACTIVITATS
Eix 2. BENESTAR SOCIAL, PARTICIPACIÓ CIUTADANA PREVENCIÓ I SEGURETAT
Eix 3. URBANISME I SOSTENIBILITAT
Eix 4. SERVEIS INTERNS I TRANSVERSALS
EIX 1 PROMOCIÓ ECONÒMICA I ACTIVITATS
Des de l'Ajuntament cal promoure una economia que generi noves oportunitats d'ocupació, de creació de riquesa i donar un impuls a la creativitat i innovació.
L'actual pla pretén desenvolupar l'estratègia adequada per aprofitar tots els actius que té el municipi de Canyelles per aconseguir aquest objectiu.
La reactivació econòmica és cabdal per millorar l’ocupació, especialment entre els col·lectius menys afavorits i per impulsar les polítiques actives que facilitin la competitivitat empresarial.
L'Ajuntament ha d'oferir la garantia d'unes finances sanejades i d’una gestió rigorosa dels recursos que permetin l'estabilitat i solvència necessàries per realitzar les inversions adients al municipi.
1.1 PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURISME
L'objectiu principal és generar riquesa a través de la reactivació econòmica del poble que fomenti, en primer lloc l’ocupació de les persones amb més necessitats, impulsant i prioritzant aquelles polítiques actives que facilitin la competitivitat empresarial i la millora de la capacitació dels ciutadans i les ciutadanes.
1.1.1 Promoció Econòmica i altres activitats econòmiques.
FIRA de Sta. Llúcia.
1.1.2 TURISME FAMILIAR i altres iniciatives econòmiques d'investigació i desenvolupament.
1.1.3 Formació i ocupació. Suport a les arts i oficis: Projecte ARTÍFEX
SERLOC (Servei Local d'Ocupació)
1.2 CULTURA, ESPORTS I ALTRES
L'atenció a les persones també és garantir la convivència, la seguretat, la cultura, l’educació i l’accés a l’esport de tothom.
1.2.1 ACCIONS CULTURALS
1.2.2 ACCIONS ESPORTIVES
Donarem seguretat per a la pràctica de l'esport del motor de muntanya.
Programa d'esdeveniments esportius anual
Potenciar l'associacionisme esportiu
Promoció del turisme esportiu familiar
Beques per activitats esportives
Gestió Instal·lacions esportives municipals
1.2.3 ALTRES ACCIONS
EIX 2. BENESTAR SOCIAL, PARTICIPACIÓ CIUTADANA PREVENCIÓ I SEGURETAT
L'actual pla vol donar rellevància a la comunitat amb l'objectiu d'aconseguir millor qualitat de vida i un entorn segur i saludable.
L'atenció a les persones buscant el seu benestar socials s'erigeix com un dels pilars bàsics de les actuacions que preveu desplegar el pla, on les polítiques socials garanteixin els drets abàsics de les pesones que viune al municipi.
Prioritzar els recursos econòmics i socials per atendre als més vulnerables i necessitats serà l'objectiu principal del departament de benestar social.
Es desenvoluparan les accions necessàries per millorar la transparència i la participació ciutadana per aconseguir un bon govern. En aquest sentit aquest pla preveu anar avaluant les accions i activitats que es vagin desenvolupant.
Per últim, el sentiment de seguretat de la ciutadania es vital, per això seguirem treballant per gestionar els serveis amb la finalitat d'oferir la màxima seguretat al municipi com venint fent amb un increment de la mateixa, any rere any.
Tanmateix es prioritzarà la relació amb la ciutadania com a eina fonamental del treball i la gestió del dia a dia de l'Ajuntament.
Es realitzaran millores de l'actual punt d’atenció al ciutadà alhora que es preveu l'augment dels tràmits on-line per facilitar l'accés directe a través de les noves tecnologies.
2.1 BENESTAR SOCIAL
2.1.1 COMUNITARI
2.1.2 MÉS SERVEIS A LES POLÍTIQUES SOCIALS
SAD (Servei d'atenció domiciliària)
TLA (Servei de teleassitència domiciliària)
2.1.3 ATENDRE LA GENT GRAN
Diada de la gent gran de canyelles
Xerrades a l'espai de la gent gran
2.1.4 EDUCACIÓ
Activitats d’ Educació per la Salut
Informació procés de preinscripció i matrícula
Programa de diversificació curricular Institut Pla del Bosc- Conveni amb el centre i empreses.
Suport econòmic als centres educatius i Associacions de Pares i Mares
2.1.5 SANITAT
Desenvoluparem un conveni anual amb la Creu Roja.
2.1.6 JOVENTUT
2.2 PARTICIPACIÓ CIUTADANA, TRANSPARÈNCIA i BON GOVERN
2.3 PREVENCIÓ I SEGURETAT CIUTADANA
Serveis altres Cossos Seguretat
EIX 3. URBANISME I SOSTENIBILITAT
L'actual pla té l'objectiu de desenvolupar i finalitzar l'ordenació urbanística del municipi. Cal fer-ho amb accent social i sostenible.
Tanmateix la descentralització i atenció territorial es vital en un municipi com el nostre.
Per últim, seguirem treballant amb sensibilitat vers la sostenibilitat com un dels accents importants del planejament i desenvolupament.
3.1 PLANEJAMENT I GESTIÓ URBANÍSTICA
3.2 DESCENTRALITZACIÓ TERRITORIAL
3.3 SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT
Gestió de residus - Compostatge
Gestió de residus- Recollida de saques
Gestió Residus- Deixalleria Municipal
Senbilització mediambiental- Campanyes
Sensibilitació mediambiental- Setmana del Medi Ambient
Sensibilització mediambiental - formació
Sensibilització mediambiental - meteorologia
Sensibilització mediambiental - projectes
Sensibilització mediambiental- Dia de l'arbre
3.4 OBRA PÚBLICA
EIX 4. SERVEIS INTERNS I TRANSVERSALS
Són serveis que donen suport a diferents departaments municipals per tal que aquests puguin desenvolupar les seves funcions, objectius i finalitats.
4.1 SECRETARIA / INTERVENCIÓ
L’Àrea de secretaria intervenció continuarà treballant en l’assessorament jurídic i la secretaria en general, així com també en la gestió de facturació i comptabilitat.
4.2 RECUROS HUMANS / OAC
El Servei de Recursos Humans continuarà treballant en la gestió del personal i activitat professional, en la selecció i accés de personal, vinculació contractual i gestió de la vida laboral de les persones, així com dels temes retributius, qüestions vinculades amb temes de desenvolupament i organitzatius (formació, desenvolupament competencial, valoració dels llocs de treball...), les relacions laborals i l’atenció i l’assessorament en matèria de personal als treballadores i treballadors.
L'Oficina d'Atenció al Ciutadà continuarà gestionant el registre d’entrada i sortida d’instàncies, l’atenció telefònica al ciutadà, realització de tràmits municipals relacionats amb l'empadronament, del cens d'animals domèstics, gestió de targetes d'autobusos municipals, realització de duplicats de rebuts pagats, inscripcions a casals d'estiu, cursos i tallers i cobrament de diverses taxes i preus públics, entre d’altres coses.
4.3 BRIGADA MUNICIPAL
L’Àrea municipal continuarà treballant en els treballs d'adequació de la via pública i la neteja viària, les actuacions en matèria d´obres i de jardineria per executar els diferents plans de re pavimentació de carrers, reposició de l´arbrat, arranjaments de places, senyalització de la via pública i preparació de materials i espais per a esdeveniments i actes culturals i festius.
4.4 TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ
El servei de la tecnologia de la informació és l'aplicació d'ordinadors i d'equipaments de telecomunicacions per emmagatzemar, recuperar, transmetre i manipular informació i en aquest sentit es vetllarà que es faci de la millor manera possible. El terme s'utilitza sovint com a sinònim per a ordinadors i xarxes de computadores, però també engloba altres distribucions de tecnologia com la televisió i els telèfons.
Així, l’Àrea de Tecnologies de la Informació de l’Ajuntament de Canyelles dona servei intern als diferents departaments i seus municipals per tal que aquests puguin desenvolupar les seves funcions amb normalitat i diligència. Els àmbits principals de la seva gestió són els següents:
4.5 COMUNICACIÓ
El servei de comunicació vetlarà per fer arribar a la ciutadania la informació més rellevant del municipi de la forma més clara, concisa i concret a través dels mitjans de comunicació més adients.